Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów - przysłowie chińskie. Odkąd przeczytałam w publikacji Asi Krzemińskiej Kodowanie na humanie o stronie The noun project działającej na licencji CC BY 4.0 , bardzo często na swoich lekcjach sięgam do materiału ikonograficznego. Uważam, że stanowi on doskonałą bazę do realizacji podstawy programowej z języka polskiego, ale jest również narzędziem, które pozwala kształcić kluczowe kompetencje i rozwijać najbardziej przydatne umiejętności: tworzenia sensu, transdyscyplinarność, inteligencję społeczną, myślenie projektowe, zarządzanie poznawcze, adaptacyjne myślenie. Oto kilka propozycji, jak skutecznie wykorzystywać symbole na lekcjach języka polskiego. Nie lubię tworzyć tzw. sprawdzianów z treści lektury. Natomiast zawsze ciekawi mnie, czy uczeń sięgnął po zadany tekst, czy dostrzega najważniejsze związki przyczynowo-skutkowe zaprezentowane w utworze. Dlatego też na pierwsze lekcje dotyczące lektury przygotowuję zestaw ikon. Zadaniem ucz
Komentarze
Prześlij komentarz